2018. május 3., csütörtök

Drezdai tányér






A nagy hőség ellenére még tavasz van a virágzás ideje, ami engem is megihletett.
Így ma én is egy tavaszi virágot varrtam , amihez a ;
Drezdai tányér mintáját használtam , kicsit másképpen, de hogy hogyan
azt máris mutatom.
A virág 16 nagy és 16 kis sziromból áll.






A textil maradékokkal teli dobozomból kiválogattam 4-féle piros színárnyalatú  anyagot.
Mindegyik anyagból 4 darabot szabtam egy  trapéz alakú sablonnal és 16 kis háromszöget a fehér anyagból, ezekből készülnek majd a kis virágszirmok.




Első lépésként az összes trapéz alakú darab végét félbehajtjuk és talpszélességben letűzzük a szél mentén ahogy a képen is látod , majd kifordítjuk a varrásvonalat  középre igazítjuk és levasaljuk.
Ezután kezdődik a virág varrása.


Fogj egy  kis fehér háromszöget, fonákával befele hajtsd félbe majd a nyitott szélét helyezd az egyik nagy szirom széléhez, pontosan egyeztesd a darabokat felül is, majd színnel lefele helyezd rá a következő nagy szirmot és talpszélességben tűzd le a szél mentén.


Így néz ki tűzés után,
 A varrásráhagyást vasald szét.
Hasonló módon tűzd össze az összes virágszirmot.


Tűzz össze 1-1 szirompárt négyes csoporttá ami egyben egy negyed virág.
Ez az előzőekhez hasonlóan készül itt is közé tűzzük a kis fehér háromszöget.
Majd  2 négyes csoportot, azaz 2 negyed virágot varrunk egy fél virág nagyságúra.


Végül a 2 fél virágot egy egésszé tűzzük össze , itt se maradjon ki a kis fehér háromszög.
Ha elkészült a virág , levasaljuk majd egy megfelelő méretű alapra géppel , tűzzük apró cikk cakk öltéssel, vagy kézzel is feltűzheted láthatatlan  öltést használva. Természetesen a kézi öltéssel készült applikációk mindig szebbek. Végül a közepébe egy megfelelő méretű kört varrunk.És ezzel el is készült a drezdai tányér blokk.
Mivel maradékokat használtam a virághoz, valamelyik sziromhoz  hasonló anyagot fogok használni a kerethez ,  egy párnahuzat készül majd belőle.




Boldog Öltögetést!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése