2017. november 2., csütörtök

Virágzás terítő






 Elkészült a legújabb tűzött foltmunkám ,egy  Wholecloth  quilt, amely  a közepében levő virágmotívumokról kapta a nevét.
Ehhez a terítőhöz egy igen jó minőségű, finom, puha tapintású lenvászon, azaz
molinó anyagot használtam. A terítő mérete, 80 cm x 80 cm.
Most dolgoztam először ilyen anyaggal , és azt kell mondjam , hogy  egyszerűen imádtam tűzni. Nagyon jó tartása van  , így nagyon könnyű vele dolgozni.Tűzés közben végig megtartotta a formáját, nem nyúlt , nem deformálódott.
 Mi is az a wholecloth?
Wholecloth Quiltnek ,nevezzük az olyan foltmunkákat amelyek egyszínű anyagra tűzéssel készülnek.
Már maga a terítő tervezési fázisa  is nagyon izgalmas folyamat , ahogy rajzolás közben jönnek a különböző motívum ötletek, így változik alakul a végleges minta.
A kész tervrajz átkerült az anyagra és indult a tűzés.
Mivel az anyagom színe egy szép halvány bézs , ennek megfelelően választottam a cérnákat.
Isacord és fényes Tridália gépi hímzőcérnákat használtam felsőszálnak , 80-as poliészter cérnát alsószálnak,  és kb 150 gr-os poliészter flízt.
3 különböző színnel dolgoztam , ezekkel játszottam a felületen. Mindegyik különböző hatást vált ki a terítőn. A fő motívumokhoz egy aranybarnát , a másodlagos mintákhoz sárgát és a háttértűzésekhez az anyag színével megegyező bézs színt választottam.

Egy részlet fotó a tűzés utolsó fázisáról, a szél bevonalazva, mehet a gép alá.
 Lássunk még néhány részletet a terítőből.

Terítő közepe


Amint a fotókon is látszik, különböző tollasmintákat használtam a terítőhöz .
Azonban ,több egyszerű könnyen tűzhető mintát is tartalmaz, mint pl, a körök , vonalak amelyek még jobban kiemelik a fő motívumokat és finom eleganciát kölcsönöznek a kész foltmunkának.

A tűzés iránti szenvedélyem továbbra is él, és már egy újabb terítőt tervezgetek.
Remélem sikerült benned is felébresztenem a vágyat e szép foltvarrás technika iránt.

Boldog Öltögetést!


2 megjegyzés:

  1. Kedves Anna! Nagyon szép munka a tervezéstől a kivitelezésig. Benne van a lelked gyönyörűsége! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű munka nagy odafigyelést igényel bár csak én is tudnék ilyen szépen szabad tűzést csinálni !

    VálaszTörlés