2016. november 25., péntek

Csillaghullás ( Starfall)

Még a nyáron varrtam ezt a takarót, amit meglepetés ajándéknak szántam a legjobb barátnőmnek. Már használatba is vette,így nincs akadálya, hogy leírjam hogyan is készült.  Azért bevallom igen nehéz volt titokban tartanom előtte. Hisz minden alkalommal rá gondoltam , amikor egy egy blokkot varrtam. " Vajon mit szól hozzá? tetszeni fog e neki a színösszeállítás?", és hányszor szerettem volna megmutatni neki még a készítés ideje alatt. De erős voltam , és titkoltam. Így valódi meglepetés volt amikor átadtam neki, olyan jó volt látni az örömét , ahogy csillogó szemekkel magához ölelte a takarót. A csillag minta az egyik kedvence.😉

 A takaró mérete 150 cm x 210 cm

Részlet  a takaró közepéről

Néhány hónappal ezelőtt láttam egy videót ahol Líz Porter egy csillagos terítőt készített , különböző méretű blokkokkal. Nagyon megtetszett az ötlet, és mivel a barátnőm kedvence a Rising Star minta , úgy gondoltam , egy hasonló csillagos terítőt készítek neki.

Rising star kész mérete 30 cm x 30 cm, 

Nyolcágú csillagok, kész méretük: 20 cm x 20 cm és 10 cm x 10 cm

A minta lényege hogy  10x 10cm -es , 20 x 20 cm -es és 30cm x 30 cm -es
 ( + varrásráhagyás) csillagokat készítünk. Nagyon jól felhasználható hozzá a sok kisebb maradék is hisz a pici csillagokhoz nem sok anyag kell.
Ha már van jó pár csillag blokk akkor indulhat a játék. Elkezdtem kirakni a blokkokat a patchwork falamra. A kis csillagok mellé egy egy textil négyzet vagy téglalap kerül. 
Volt néhány nagyon szép bézs és drapp alapon színében nyomott mintás fat quarter méretű anyagom azokat használtam a háttérhez.


Napokig rakosgattam a csillagokat, nézegettem melyik színű hol legyen . Nagyon élveztem , és remekül szórakoztam a munka eme fázisában. Amikor megtaláltam minden csillag helyét a takaróban , már csak össze kellett varrni a blokkokat.Majd dupla keretet varrtam hozzá . A belső keret egy keskeny bézs színű csík és a külső kerethez  a sötétkéket választottam.
 Lehet, hogy egy nap meglepem magamat is egy hasonló takaróval, mert nekem is nagyon tetszik, és valóban imádtam varrni.

                                                                                    Boldog öltögetést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése