2014. szeptember 18., csütörtök

Kalandozás a Watercolour világába

Kalandozás a Watercolour világába.



Kikelet
Springtime


Bár a fő profilom, a bargello  , azért időnként én is elkalandozok más technikák irányába.
Kaptam egy olyan anyagot amelyen különböző virágmintás blokkok voltak.
Az egyik ilyen blokk minta azonnal inspirált.
Biztosan te is jártál már így anyagokkal, hogy amint megláttad, szinte már a belőle készülő mű képét is láttad.
No egy ilyen erős késztetést kaptam én is az anyag láttán, hogy milyen jó lenne ez a minta egy watercolour technikával készült széllel. És már keresgéltem is a virágmintás anyagaimat.
Felszabtam jó sok 5x5cm-es négyzetet, világos ,közepes és sötét árnyalatú virágmintás anyagaimból.
 A középre szánt virágmintás blokkot keskeny sötétzöld anyaggal kereteztem. Feltettem a patchwork falamra és elkezdtem köré rakosgatni a kis virágos négyzeteket. ( Itt jegyzem meg hogy az én patchwork falam saját készítésű. Egy régen használt  kisméretű vetítővásznat beborítottam kesztyűflízzel.Jól tapad rá a textil, és egy fogassal könnyedén felakasztható a szekrényre.)

Az ichletet adó textil blok


                            Készülőben  a patchwork falon. Játszottam a négyzetekkel, időnként egy-egy
                            darabot kicseréltem a színárnyalata vagy a mintája miatt.
                                                         

Itt jól látható a textilek árnyalatai.
                      Kihasználva a digitális fényképezőgép adta lehetőségeket, időnként fekete-fehér
                       képeket készítettem a készülő műről.A képen is látható milyen jól megmutatja
                           a színárnyalatokat.


                                       Elkészült a fedlap már csak hátlapolni és steppelni kell.
Steppelés .


      A steppelésnél  a textil motívumait hangsúlyoztam, a levél mintázatát, rózsaszínnel tűztem a virágot, itt is az eredeti mintát követve. A watercolour  mintás részen stippling tűzést (kukacolást) használtam., színben harmónizáló cérnákkal.

Boldog Öltögetést!
Happy Quilting!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése