2016. január 21., csütörtök

Párna Valentin napra

   Közeledik a Valentin nap és ez engem is meg ihletett.
    Azonnal papírt , ceruzát ragadtam hogy megrajzoljam a saját tollas szív mintámat.
Mivel imádom a tollas tűző motívumokat rajzolni, így ez számomra igen izgalmas folyamat. Megrajzoltam néhány szív alakú mintát , majd kiválasztottam azt, amelyik a legjobban sikerült.


 Ez lett a tűzőmintám, amit a későbbiekben az anyagra rajzoltam.
De lássuk hogyan is készült az itt látható párna.



Fehér pamutvászon anyagból szabtam egy 45cm x 45 cm négyzetet.
Mind a négy oldalán bemértem a szélétől 2cm -t és r frixion tollal meghúztam a vonalakat.



Erre az anyagra kell rárajzolnom a mintát, igen ám de hogy.Legtöbbször azt halljuk hogy tegyük a mintát és az anyagot egy fény dobozra. Ez valóban remek ötlet ám nekem nincs ilyenem.

Viszont,  van egy jó nagy üvegezett ajtónk , erre a nagy üveg felületre ragasztottam fel a mintarajzot.

Majd ráhelyeztem a textilt úgy, hogy a szív minta az anyag közepére essen.Természetesen ezt is ragasztó szalaggal rögzítettem az üveghez.Az ajtó mögé helyeztem egy állólámpát, ennek a fénye jól megvilágította a felületet, és a Frixion tollal, könnyedén átrajzoltam az anyagra a tollas szívet.



Összeállítottam a quilt szendvicset, 100gr-os vékony flízt használtam.
Jól összerögzítettem a három réteget , nehogy a gép alatt szétcsússzon.

A tűzést először az anyag szélére rajzolt vonalon indítjuk,
ezután a közepében levő szívmintákkal kezdjük a díszítő tűzést.
Piros színű 40-es Isacord cérnát használtam felső szálnak,
 és 40-es piros poliészter cérnát alsó szálnak.

Majd a külső szívet varrjuk körbe.
Eztután a szív minta egyik felén haladva letűzzük a külső és belső tollasrészt.
Megtűzzük a szív másik felén is a tollas részt. és már kész is van a fő motívum.
40-es fehér hímzőcérnával megtűzzük a háttér részt.Az alsó szálat is fehérre cseréltem.
Elsőként a szív körül úgynevezett echo tűzést alkalmazunk,

A háttér többi részén egyenes vonalakat tűztem, ezt frixion tollal,
 vonalzó segítségével  fel is rajzolható, de bátran szabadon is tűzhető.
Hisz ez lenne a szabad gépi tűzés lényege, és nem dől össze a világ ha nem annyira egyenes az az egyenes. A lényeg hogy élvezd a tűzés minden pillanatát.
Bemutatásként, felrajzoltam néhány "segéd"vonalat így indítottam a tűzést ,
de a párna többi részén szabadon tűztem,
Íme a párna eleje.
A hátához nagyobb átfedéssel illesztettem össze a két leszabott anyagot,
így nem szükséges bele cipzárt tenni
.
A párna elejét körbe szabtam  40cm x40cm -es méretre,
Összegombostűztem a háta résszel. 


Végül körben piros szegőpánttal dolgoztam el a széleket

.
Ha tetszik a párnám, készíts te is egy hasonlót.
Biztos vagyok benne, hogy lesz valaki akit boldoggá tehetsz egy saját készítésű párnával.

Boldog Öltögetést!
Happy Quilting!

2 megjegyzés:

  1. nagyon szuper a párna és a leírása is, köszönöm! biztosan elkészítem..legalábbis megpróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bébébé, Köszönöm. Biztos vagyok benne hogy gyönyörű lesz a párnád. Boldog öltögetést!

      Törlés